Snälla, behandla oss som likvärdiga medmänniskor...

Hade idag beställt en resa med färdtjänst. Min assistent var med och väntade in bussen. När jag lastats på och allt var klart så långt, vänder sig chauffören till min assistent - som var på väg att ge sig av åt sitt håll - eftersom jag inte behovde assistent under resan och värdfolket skulle ta emot mig vid framkomsten. Alltså chauffören vände sig mot min assistent med frågan: "Vem betalar?" Jag vet inte om färdtjänstpersonalen av idag är sämre på att bedöma sina medmänniskor än tidigare. Personligen skulle jag dock vara väldigt tacksam om ni fråger mig som passaagerare om den här typen av saker, skulle jag då hänvisa till mitt sällskap, är det okey för mig att föra frågan vidare. Jag för nämligen min egen talan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0