Uridomet läcker...

Vet inte om det är jag som är så unik, men det tror jag faktiskt inte. Det är nog fler än jag som har problem med kissattiralger på natten. För en tid sedan skrev jag om hur jag började försöka använda Uridom istället för kissflaka och att det gick så där, men ändå framåt. Problemet med dagens kissflaskor ”Svanhalsar” är att de är så bulliga i den delen där vätskan ”ska landa”. Uridomet, fungerar ju som en kateter med skillnaden att man trär den över penis, istället för in med slangen i urinröret. Uridomet är ju bra för då kan man ansluta slangen till en påse – som i stort sett kan rymma obegränsat med vätska - under aktuell tidsperiod. Problemet som jag – som användare av uridom upplever – är: 1) Beroende på hur penis ändrar form under natten kan det strama väldigt och då kan det vara svårare än lättare att tömma blåsan. 2) Ligger du still och fin i sängen är det väl inga större problem, men börjar du röra dig alltför mycket, kan uridomet åka snett och börja läcka lite smått. 3) Och oberoende hur man ligger, är det inte så värst skönt att "det mest intima” uppkopplat till en apparat i tio-tolv timmar i sträck.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0