En Pelle Permo: Jobbigt med rörelsehinder - igen


Tänkte ta mig en tur på stan i eftermiddags, för från mina fönster såg vädret ganska bra ut. Hade förberett med kebba, solbrillor osv. Kom ut på stan. Visst var det hyggligt väder, men inte så hyggligt att det var värt en solotur. Bestämde mig för att åka hem igen. Jodå det gick bra till jag kom fram till porten. Kunde inte ta mig in – trots att huset är handikappanpassat. Lite tokigt att jag inte kunde ta mig in den normala vägen. Men det finns ju en garageport – som brukar fungera? Sagt och gjort, men idag var det som förgjort… hade kommit ut den vägen, men nu kom jag inte in. Stod inte och stirrade alltför länge – man vill ju inte verka knäpp. Tog mig vidare till nästa möjligt, den är visserligen inte handikappanpassad – men ganska livligt använd ändå och jag hade tur. Ett par skulle ut så jag kunde ta mig in, sedan var resten inget större problem. Nu gissar jag att vissa frågar sig ”Hade du inte assistent med dig?” Nej rätt gissat, då hade det här problemet aldrig uppstått. Och även om jag har personlig assistans är jag en sådan här konstig varelse som ibland vill klara saker själv…


Kommentarer
Postat av: Per-Johan Ingberg

Har i dag varit ute med assistent och kollat porten. Jag kan ta mig in själv, men får göra på ett annat sätt än tidigare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0