”Gäster med Gester” – tyvärr inte 30 år bättre

Det mysiga underhållningsprogrammet ”Gäster med Gester” som besökte svenska folket i tv-sofforna på 1980-talet. Var mycket trevligt då. Det är fortfarande trevligt och textgrafiken är bättre, men efter att ha sett två program tycker jag inte riktigt det håller – åtminstone inte för oss som minns pionjäråren. Jag har inget emot deltagarna så här långt, men Rickard Olsson har en svår uppgift: att fylla Lennart Swahns kostym. Vad jag ändå vänder mig mest emot är studiodisignen. Jag kanske är gammalmodig, men den äger i mina ögon inte samma intimitet som tidigare. Lennart Swahn som på sin tid var programledare för båda programmen såg ”Gäster med Gester” som tv:s svar på ”På minuten”. Detta snabbpratarprogram i radio har behållit sin fräschör och utvecklats. Jag hoppas – för programidéns skull att tv-programmet hittar hem igen. Och eftersom det är 25-30 år sedan formatet användes, måste det väl få lite tid att sätta sig. Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0