Har precis haft tur...

Jag har precis haft lite tur att fru Fortuna log mot mig idag. Nä nä, jag har inte vunnit på Lotto – så vitt jag vet… När jag skulle fälla upp sängryggen behagade min lilla bärbara CD-spelare dansa ner på golvet – igen. Hann dock få tag i hörlurssladden när den rutschade med. Drog in sladden som en fiskerev, medan jag hoppades på försynen att proppen inte skulle lossna ur sitt fäste. Och käre läsare innan du höjer ett varningens finger… Ja, jag har också fått lära mig att man inte ska lyfta el-grejor i dess sladdar. Men ”nöden har ingen lag” heter det ju. Det är många sådana förnumstiga ”levnadsregler” man som handikappad får bortse ifrån för att klara en dräglig tillvaro. Har du fått punktering på rullstolen, bör du helst inte köra på fäljen, men jag gör det också, om nöden så kräver…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0