Varifrån får alla duktiga sin energi?

Jag vet, det kanske är dumt att självplåga sig genom att se serien ” En andra chans”! Men varifrån får ”alla duktiga” handikappade sin energi? Det låter säkert jätttedumt när man säger att en typ av handikapp är ”bättre” att ha än något annat. Naturligtvis går inte den enskildes strapatser, problem och sorger att jämföra på det viset. Även om jag vidhåller att mitt intresse för fysisk egenträng är noll, satt mot att lyssna på en bok om eller av statsminister Fredrik Reinfeldt. De intellektuella värdena är för mig personligen mycket betydelsefullare i det andra fallet. Varsågod att kalla det lathet. Men mina fysiska framsteg i min träning har hittills varit så små i förhållande till insatsen. Jag kan förstå objektivt sett att träning – beroende på vilket handikapp man har – är bra. Jag köper också att det är fysioterapeutens uppgift att ”peppa” mig, men jag blir upprörd – för att inte säga arg – över att ”motionens Höga Visa” är så utbred och officiellt sanktionerad i Sverige; att man som handikappad ses som ännu lite konstigare – än vanligt - om man är ointresserad av fysik motion för egen del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0