Söndagsförhör...

Samtal mellan 1:a assistent Johnny och Pelle.
God morgon Pelle, hur är det?
Jodå, lite ont i skallen, men annars är det väl inte så farligt...
Pelle gör allt för att se så oskylldig ut som möjligt:
Vad är det jag hör?
Ja, det undrar jag också....
Den nya vikarien Pernilla, ringde igår och sa att hon hade fått

Bända loss dig ifrån databordet?

Jag förstår inte?

Äh, den där valsen kan du dra för någon annan, men inte för mig! Vad var det som hände?

Jag skulle slå på datorn…

Jamen, det vet vi ju att du inte når, det ska ju vi hjälpa dig med?

Jag vet, men jag fick ett infall och skulle vara lika självständig som i gamla tider… Jag kom inte intill bordet vid första försöket…

Nä ?

Då sköt jag tillbaka permons styrpanel och fällde fram åbäket så mycket jag kunde…

Vilket…

Vilket bara fick till följd att styrpanelen fastnade under bordsskivan. Med motorn på slog joyesticken back åt vänster. Permon snurrade runt ett kvarts varv, utan att jag kom loss. Motorn bara stod och slira… Till slut fick jag ropa på Pernilla så hon fick komma och hjälpa mig…

Hurdå?

Jamen, det fattar du väl Johnny…! Bordet hängde på så tight att jag inte kom åt strömbrytaren till motorn, inte förrän Pernilla kunde lyfta bordet…

Å, stackars kvinna…

Tyckte jag också, jag hoppas hon klarade ryggen?

Det sa hon ingenting om, hon var mest orolig för hur du hade klarat dig?

Ja med mig är det ingen fara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0