Vinter i paradiset?

Jag har tidigare denna höst inom ramen för detta forum uttryckt min tillfredsställelse över att vintersnön lyst med sin frånvaro – även om detta rent ljusmässigt inneburet ett mörker. Min förnöjsamhet med dessa sakernas tillstånd har jag grundat i att man tar sig lättare fram med elrullstol och andra handikapphjälpmedel om det är barmark. Faktum är att barmark underlättar för huvuddelen av befolkningen. Kvällens vädergudinna upplyste oss om att nu randas bistrare tider, detta kommer väl i och för sig inte som någon överraskning  ”och smaken är som baken” , hoppas bara jag slipper idka inohusliv det närmaste 4 a´ 5 månaderna. Det ”folkkära” myndigheter som ansvarar för Sveriges infrastruktur har lovat bättring inför stundande vinter när det gäller stads- landsvägs- samt spårbunden trafik. Hoppas höga vederbörande lycks uppnå säsongens intentioner. Och ni/vi som måste ge oss ut – trots utfärdade varningar, ta det försiktigt. En tidsvinst här eller där uppväger inte att spela roulett med olycksrisken…

Inläggets titel är ett lån av/hyllning till Ulf Lundell.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0