Exit Peter Foppa Forsberg...?

För 2-3 dagar sedan kritiserade jag sportjournalister med hockeyinriktning för att aldrig sluta prata/älta Peter Forsberg. Den kritiken vidhåller jag, även om det nu verkar stå klart att Foppa just i dagarna avslutat sin hockeykarriär som aktiv spelare. Peter du ska ha tack från en hockeyälskare för alla goda stunder du gett oss framför tv:n. Jag. tycker det är tråkigt för idrottsutövare när de tvingas sluta på grund av skador de ådragit sig i arbetet. Jag hoppas du hittar en inriktning nu efter den aktiva spelarkarriären som kan fylla dig med lika stor passion. Att du är en av svensk ishockeys största genom tiderna är jag helt ense med de s.k. experterna om, men exakt var du ska placeras bland de största låter jag andra bedöma. Det kommer aldrig komma ”en ny Peter Forsberg”, däremot kommer det säkert dyka upp spelare med kvaliteter som liknar dina. Ett ”problem” som du delar med andra spelare med liknande spelsinne; du var ”för smart” för dina motståndare, deras enda ”vapen” vissa gånger, var att köra sönder dig. Du har fått betala ett högt pris – i form av olika skador – för att utöva det intresse, det yrke du brann för, vi kommer aldrig kunna glömma bort dig, eller de avtryck du satt i idrottshistorien…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0