Skönare natt än på länge...

Nej käre läsare jag har inte haft sex.. – tyvärr, som rubriken kanske får dig att tro! Jag har tillbringat natten halvliggande i en av mina elektriska rullstolar, närmare bestämt den med formgjuten sits på. Och kära assistansbolag, innan ni och andra ”sociala myndigheter” går i taket och tror er se en massa anmälningar om illa skött vård alternativt service drälla in på skrivborden. Att tillbringa denna natt i elrullstolen var helt mitt eget beslut, så min assistent ska varken få kicken eller anmärkning. Möjligen guldstjärna.

Efter dessa typiskt svenska brasklappar, till saken. Jag har under en lång följd av år sovit mer eller mindre bra i de sängar jag haft, med totalt sett, en kurva som stadigt visar nedåt. Så som jag tidigare beskrivit har det handlat om allt från tilltagande ”ostbåge” på grund av min skolios, till ont i fötterna – speciellt hälarna – när de till följd av min spasticitet, borrar ner sig i madrassen. Att tvingas välja en natts sömn i en Permobil istället för en säng kan tyckas drastiskt. Det kanske det är men som vi säger här i Sverige ”Av pest eller kolera...” Visst känns det i ryggen, i höfter och lår; men dessa obehag uppvägs utan tvekan av att vakna och inte ha till närmelsevis så ont i fötterna som i vanliga fall. Det är inte så att jag direkt rekommenderar rullstolssovning… Som ett alternativ? Ja, det finns sämre… Var ifrån har jag fått idén? Från en av filmens stora skräckmästare Alfred Hitchcock . I filmen ”Fönstret åt gården” (1954) spelar James Stewart en ”Skjutjärnsfotograf” som efter en olycka tillfälligt hamnat i rullstol och inte alltid orkar gå och lägga sig. Vem som assisterar honom?  Bl.a. Grace Kelly… blivande furstinna av Monaco.

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Så det blev till slut en natt i rullstolen. Som variation verkar du ha haft ut något av det iallafall. Vilket är det viktigaste i sammanhanget. Dina stackars fötter fick vila lite. Ta hand om dig!

2011-02-06 @ 10:48:38
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0