Ännu en dag i selen...

Nä, ingen Hindersmäss för mig i dag. Dagens huvudnummer var istället personalmöte med min assistentgrupp på Aktiv Assistans Tillsammans huvudkontor. Med på mötet var den nya arbetsledaren och vår kontaktperson Jannica. Alla möjliga vitala frågor dryftades, har redan fått protokoll från mötet. Detta Jannica, ser jag bara som positivt - ska se till att berörda får ta del av det. Samtidigt måste jag le. Denna snabba hantering påminner mig om en episod på landstinget. Tidigt 2000-tal hade kulturchefen en ung ambitiös medarbetare, som arbetade på så pennor och tangenter glödde. En morgon satt jag och "socialpratade" med en av våra ekonomer, då sagda unga kvinna kommer in och säger att hon fått telefon i det och det ärendet... Är det något någon av oss känner till? (efter lite tänk) Det gör vi... Redan i startgroparna frågar hon ungefär:
- Hur går jag vidare?
Min kollega instruerar, men säger samtidigt:
- Det kan väl vänta till efter fikat...
Med en titt på klockan säger vår kvinnliga kollega:
- Nej, men jag hinner nog.
Och ger sig bokstavligt talat ut i landstingets irrgångar. Min manlige kollega och jag skakar på skallarna:
- Med den uppdrivna arbetstakten blir X inte långlivad här, det blev hon inte heller. En ögonblicksbild från svensk byråkrati i sin prydno...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0