Dessa förbaskade pissflaskor...

Käre presumtive läsare. Jag ber redan nu om ursäkt för eventuellt ovårdat och vulgärt språk i denna betraktelse, men som kategorin anger. "Jag är sur", inte bara sur, utan djävligt sur... I går kväll missade jag och min assistent att lägg kissflaskan till rätta i sängen innan hon gick. Vilket ledde till att jag fick larma den kommunala hemtjänst. Visst var detta olyckligt, men det är inte i första hand den incidenten jag är arg på nu. Bl.a. för att vara säker på att ha en flaska att uträtta mina behov i under eftermiddagen, kom jag och min assistent överens om att hon skulle lägga fram två flaskor. Nu ungefär 19.40. behövde jag "gå på toaletten". Åker in ditt jag har grejorna, förbereder och tar en av de framställda kissflaskorna. Placerar den rätt och ska till att öppna "kranen", då glider fanskapet undan! Dvs. kissflaskan. Den glider mellan benen och ner på rullstolens fotstöd. Tur i oturen kunde jag hålla igen så länge att jag kunde använda flaska nummer två och lätta på trycket. Toalettbesöket fixade sig, men första kissflaskan ligger fortfarande kvar  på  fotstöden... och jag har svårt att få bort den själv, eftersom Permobil - min typ av elrullstol - har fotstöden så tight monterade intill varandra. Får vänta på assistenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0