Kulturknutten rekommenderar: Beatles!

Jag vet att det här idag inte är någon världsnyhet! Det är snart 50 år sedan de var det, men ändå... Lyssna på Beatles och andra bra 1960-talsband. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: skynda på med avtalen så att Spotifyanvändare och andra kan få ta del av originalen. Har man en gång hört the real Beatles så är covers oftast en klen tröst. Hur man närmar sig nya musikupplevelser är ju individuellt. Personligen tycker jag det kan vara bra med någon samling därför nedanstående uppräkning:
Albumtitlar:
Samlingsalbum:
The Beatles 1962-1966 (Röda albummet)
The Beatles 1967-1970 (Blå albummet)
The Beatles "Rock´n´roll music"
The Beatles "Love songs"
Och utifrån dessa kan man smaka på originalalbum som:
Please, please me
Help
Sgt. Pepper´s Lonely Hearts Club Band
The White Album
Abbey Road
Let iIt Be
m.fl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0