Kulturknutten rekommenderar: Ulf Lundell

Alla har förhoppningsvis hört eller sett att Ulf Ludell ställt in vårens planerade turné på grund av sjukdom. För det första hoppas jag verkligen att den "sjukdom" som anges vara orsaken på intet sätt är livshotande, men vad detta kan handla om? Spekulationer i detta ämne överlåter jag åt andra. För det andra: Hade redan innan beskedet om denne konstnärs insjuknande nådde offentligheten funderat på vad jag ville rekommendera. Omständigheterna har avhållit mig, men samtidigt känner jag att vill skriva om dina verk Ulf, medan tid är - så: Ulf Lundell (f. 1949) sångare, poet, författare. Hur beskriver man ditt livsverk? Detta får bli en gränsöverskridande rekommendation.
Album:
Vargmåne
Törst
Nådens år
Ripp rapp
Längre inåt landet
Kär och Galen ... m.m.
Prosa:
Jack
Sömnen
Vinter i paradiset
Kyssen
Hjärtats ljus ... m.m.
Som konsument av ljudböcker hoppas jag att flera av dina verk, än vad som just nu är fallet kommer ut på marknaden också som ljudböcker. Inte bara på talboksbiblioteken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0