Lögaredagen...

Nej, jag har inte stavat fel i rubriken. Lögaredagen var ett smeknamn i äldre tider på lördagen, eftersom det var den dagen man badade, duschade. jag har också en av mina duschdagar på lördagsmorgonarna. Eller "tortyren" som jag lite skämtsamt brukar kalla det. Men det beror ju mycket på att min cp-skada gör mig extra spastisk under duschen, plus att lördagsduschen infaller direkt när jag går upp dvs. jag går direkt från varma sängen upp i stolen ut i duschen och innan jag och min assistent får upp temperaturen så fryser jag. ja, skakar som ett Asplöv är väl det rätta uttrycket,,, Detta väcker ett ungdomsminne till liv. När jag var i Värmland en varm sommar och hälsade på vänner. Vi satt i solon vid den kommunala poolen och solen gassade. Mina goda tjejkopisar frågade om det inte började bli lite varmt. Till att börja med var jag ganska ståndaktig och tyckte nog inte att jag behövde svalka av mig. Men till slut höll de på att tjata hål i huvudet, så jag gav med mig. Då hände följande: Dessa tre tjejer gick in för uppgiften med liv och lust. Två av kompisarna styrde rullstolen medan den tredje drog i snöret till den kommunala uteduschen. En halvklädd Per-Johan, varm och skön kördes in under duschen, för att några sekunder senare komma ut dyblöt och frysen, med tjejernas glada tillrop ringande i  öronenen: "Det var väl skönt...!"  Skulle tro det... men det blev ett roligt minne.

Kommentarer
Postat av: Eva Bellsund

Kul efteråt!

2011-01-23 @ 11:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0