Alla dessa dagar inom vårdapparaten...

Inför dagens agenda drar jag mig till minnes en dag på jobbet, Vi satt en grupp och pratade vid förmiddagsfikat, när en arbetskamrat berättade att hennes anhöriga skulle på något läkarbesök. Den gången log vi nog lite till mans. Hur en enskild aktivitet på ett par timmar styrde de anhörigas hela dagsprogram... idag kan jag till fullo förstå hur ett sjukhusbesök - planerade eller akuta - blir dagens klo! I mitt fall handlar dagens agenda inte om läkarbesök, utan fortsatt rullstolsanpassning, men effekten blir densamma. Mina och mina assistenters planering för den här dagen siktar ju mot att komma så väl förberedda som möjligt och genomföra en så bra utprovning som möjligt. Eftersom den elektriska rullstolen är en så viktig del av min identitet, skjuts allting annat i bakgrunden.
Och för oss som är beroende av stöd och service i vardagen är det mycket som måste kugga i. Assistenterna ska helst vara i tid, i detta väglag... Undrar om färdtjänsten är försenad idag... igen? Kommer resorna gå smidigt? Eller kommer vi få göra chaufförernas jobb... igen? Hur blir dagens bemötande, både under resorna och ute på plats? Och sist men inte minst kommer dagens övnibgar leda någon vart? De berömda myrstegen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0