CD-spelaren har egen vilja...

Ni som läste det spännande avsnittet i går om "Jakten på den magiska fjärrkontrollen" (vilken dansade ner på golvet mitt under rapport), Här kommer ytterliggare en "smårolig" förtretlighet. När jag chattade med min kompis Pelle Permo om gårdagens förtretligheter berättade han om en liknande händelse. Han - liksom jag - är intresserad av historia. En gång när han satt och lyssnade sig igenom en biografi över Karl XII, gav sig CD-spelaren i väg och hamnade utom räckhåll. Ironiskt nog hände detta just som Pelle lyssnade på kapitlet om den stora slottsbranden. Minnnesgoda läsare som kan sin sveska historia, vet att det kungliga slottet "Tre Kronor" i Stockholm brann ner till grunden på våren 1697. Vad jag minns talas det inte om några personskador,  men den materiella förödelsen blev stor ocd det dröjde över femtio år innan det nuvarande slottet stod färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0