Teknikens under...

I grunden är jag positivt inställd till ny teknik och tekniska prylar som underlättar min vardag, men ibland kan det bli lite för mycket av det goda.  Musiktjänster i datorn och mobilen. Detta är fantastiskt i sig om det inte vore så att de spelar låtarna från mina favoritalbum i fel ordning. Ja, jag vet att det går och fixa till med spellister taggar m.m. men det blir ändå merjobb för konsumenten. Dessutom törs jag vara så ”gammalmodig” och säga att kassettbanden också hade sina fördelar. Apropå kassettband. Som framskymtat i tidigare inlägg är ja en ivrig boklyssnare! Sedan kanske tio år eller något sådant finns det ett system för oss som lyssnar oss igenom böcker. Talböcker som lånas via biblioteken distribueras på s.k. DAISY-skivor, det är enkelt utryckt mp3-filer på en enda skiva. Det är ju praktiskt och bra men jag har inte hunnit få en ordentlig DAISY-spelare än. Skivorna går att spela i CD-spelare som läser MP3-filer, det uppstår bara ett litet problem. Om man som jag tycker om att läsa innan jag ska somna på kvällen… Jag är nämligen som många andra, somnar ifrån boken om det är riktigt mysigt. Vaknar några timmar senare av att någon pratar i mina öron. Vad är detta? Jo, det är någon snäll människa som sitter och läser för döva öron. Jag har ännu inte sett någon DAISY-spelare live, så jag vet inte hur det funkar, men min Walkman har ingen insomningsfunktion och då blir det lite tjatig att behöva ta om…



Kommentarer
Postat av: Frida

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 08:58:44
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0