Midsommar i sommarparadis...

Vaknar torsdag morgon, är så där lite luddigt morgontrött. Lite slött konstaterar jag att dånet utanför fönstret måste vara ösregnen, igen… Kurar under filten. ”Skönt att inte behöva gå upp än.” Och även om det är ett dygn kvar, är det ett uppiggande faktum att inte ha något deltagarkrav på de obligatoriska midsommarlekarna. Sänder en medlidsam tanke till alla dessa arrangörer runt om i vårt midsommarland. ”Ja visst ja, hörde igår att årets midsommarfirande i SVT ska sändas från min barndoms sommarparadis Marstrand", i mitt tycke västkustens pärla! Hoppas de både för egen skull och för oss tv-tittares, har tur med vädret samt att man lyckats med eventuellt förinspelat material. Ett regnigt Marstrand är ingen höjdare, tro mig; men i sol och lagoma vindar vid vattnet är det helt underbart…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0