Möjligt - varför inte?

Som sagt jag kom ut idag också. Nu fattades det bara att man befann sig i Woodhouse´s förtrollade värld med slott och herresäten lite överallt. Där man också hade vänner/släktingar som bjöd in en. Var det nödvändigt fick man väl lära sig dricka five o´clock tea.

Jag tycker om Örebro, men sommartid bor man på lite fel sida stan. Närmare stadsparken och Stora holmen vore inga fel. 1967, hade svensk populärvetenskaps grand old man Bengt Feldreich  en serie tv-program där dåtidens vetenskapsmän och samhällsplanerare fick sia om framtiden. Dessa program sändes i repris runt millennieskiftet. En del angående den medicinska forskning hade väl då 1967 – träffat ganska rätt, medan vissa samhällsforskare hade alltför futuristiska tankar. Bl.a. var det någon som trodde att man i framtiden skulle kunna bogsera hela lägenheten med bohag och allt till lämplig plats. Detta är väl i praktiken fortfarande omöjligt – med undan tag för visa fristående hus – men som tanke tycker jag detta är mycket tilltalande! Då skulle jag bosätta mig i närheten av stadsparken på sommarhalvåret, om jag inte rent av drog till en annan stad. Stockholm någon vecka, västkusten en annan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0