SAAB, SAAB, SAAB!

Jag undrar: Har det gjorts någon seriös och något så när oberoende analys vad en framtid utan SAAB i Trollhättan och på andra orter i Sverige skulle betyda. Jag är varken för eller emot Saab som sådant, men det känns som ett väldigt slöseri med både kunskap och arbetskraft, att låta skicklig industripersonal gå på en så osäker arbetsplats som Saab för tillfället verkar vara och det är tråkigt för oss alla och vårt land att denna kris aldrig verkar ta slut. De som kan sin Saabhistoria räknar ju ut att förtaget - i olika konstellationer - har varit skakigt i tjugo-trettio år. Jag ropar inte på att vårt lands regering - oberoende av partifärg - ska in och rädda företaget. Jag undrar bara om man inte kan ge dessa viktiga personer som teknikerna och bilbyggarna, vidareutbildning och arbete inom branscher som har framtiden för sig!

Kommentarer
Postat av: Askgina

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2011-11-11 @ 11:31:44
URL: http://askgina.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0