1½-timme av frustration...

Först vill jag lugna alla presumtiva läsare allting har löst sig så det är lugnt. Men när jag började författa detta inlägg var klockan 23.05 på fredag kväll och bakom mig hade jag 1½-timmes fight med intrasslade sladdar och trådar. Alla råkar vi väl ut för detta fenomen då och då. Det som är lite unikt för oss ”enhänta” är just det, vi får klara skivan med en hand! Och det är inte det lättaste kan jag försäkra… Först ska du räkna ut hur ”trasslet” sitter ihop, för att utifrån detta på smartast möjliga sätt lösa upp knutarna. Själva tankeprocessen är väl ganska lika för oss alla. Det är härnäst som de stora skillnaderna mellan dubbelhänta och singelhänta varelser infinner sig. Har jag otur tar det minst dubbelt så lång tid. Samtidigt måste jag vara på min vakt så jag inte stöter till – kommer åt saker – så de far i golvet, utom min kontroll. Trygghetslarm, dörröppnare, ”nattsupen”  och andra små världsliga saker…  Tänk er Herr Gunnar Papphammar – i kvadrat…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0