Även jag har skoproblem...

Vi som t.ex. rullar oss fram i tillvaron kan också ha högst vardagliga problem. Jag har i många år gått omkring i ett par tygskor, då andra typer funkat betydligt sämre. Nu börjar dessa dojor vara mer eller mindre uttjänta, på grund av lång och trogen tjänst. Har snart en månad använt mig av sko på ena foten och toffel eller fotskydd på den andra, eftersom vänsterfoten under en tid svullnade upp betänkligt. Nu när svullnaden på allvar verkar vara på väg ner, tyckte jag det var dags att fräscha upp i skogarderoben. Gick därför i torsdags – en av de få snöfria dagarna – ut på stan med rulle och assistent. Vi gick runt till ett antal skobutiker i city, innan vi hittade ungefär vad vi sökte. Testar nu de nya skorna och det paradoxala är att den foten som vi trodde för tillfället skulle gå bäst – dvs den icke svullna – är den som jag hittills haft störst problem med. Får väl se vart åt det lutar så småningom…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0