Discodans i Permon

När jag satte mig för att skriva något ”vettigt” på bloggen. Kände jag mig egentligen ganska låg till sinnes. Knäppte på spotify och letade efter ”singing the blues”. Första träffen jag fick fram var en live-upptagning ”Unplugged” med Paul McCartney från MTV 1991. Jag brukar ju känna bättre när jag hör denne gosse, men i dag lyckades han inte. Var ute efter Dave Edmunds råare version, hittade den och då blev det bättre. Kopplade sedan över till ”Vinyl 107” och ut strömmade George Harrisons ”Got my mind set on you”. Började studsa runt och spela ”lufttrummor”. Rubriken till detta inlägg damp ner i skallen på mig. Träning för att hålla kroppen i trim är nog bra och jag tror mer på luft- trummor, synth, eller gitarr än någon jädrans träningssykel i mitt fall. Vi får väl se… Kan väl tänka mig att I´m down, eftersom jag pga. Vädret var mer eller mindre ”inlåst” i min lägenhet i flera månader… Tre låtar med the Beatles efter kl. 15 gör mig väl gladare, sedan blev det tuggummi-pop med ”Middle of The Road”, alltid lite uppfriskande.  ”Chirpy Chrpy Cheep Cheep”

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0