En munter morgonstund...

Det finns ett ordspråk som på svenska lyder: ”Morgonstund har guld i mund”. Undertecknad har ju vid ett flertal tillfällen klagat över dåliga uppvaknanden ur sömnens livgivande famn. Idag kan jag verkligen inte klaga. Somnade igår efter en bra dag och ett roligt avsnitt av det kvicktänkta radioprogrammet ”På minuten”, viket jag är fan av sedan mitten av 1970-talet. Vaknade som sagt upp till en ny dag och eftersom det var en stund innan jag skulle gå upp, satte jag på musik i lurarna och fick höra en skön tolkning av Beatles/George Harrisons ”Something”, gjord till ukulele (tror jag) av kompisen Paul McCartney. En hyllning i dubbel bemärkelse eftersom George tyckte ukulele var ett väldigt roligt instrument.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0