"På nya äventyr med färdtjänsten..."

När jag och min personliga assistent skulle åka hem ifrån vårdcentralen i går, satt vi och väntade på den förbeställda transporten. På utsatt tid svängde en färdtjänstbuss upp utanför ingången. Föraren klev ur och vi rullade ut, eftersom allt tydde på att det var vår buss, men nej det var det inte. Så vi gick in igen, medan den stackars föraren irrade omkring letande efter sin kund. Till slut fick han åka därifrån med oförrättat ärende. En stund senare tyckte sig min assistent se en ny buss från där vi satt, men den åkte förbi... Efter ytterligare en stunds väntan gjorde vi det - man alltför ofta får göra – ringde till beställningscenralen och hörde oss för. Telefonisten började kontrollera vad som hade hänt. Jo, men visst hade de skickat en transport till den överenskomna tiden. Några kontroller till. Jo bussen som vi såg köra förbi hade mycket riktigt hämtat upp en kund, men fel kund! Vad göra? Centralen skickade en ny transport. Dvs. samme förare som letat efter sin ”bortsprungne” kund, fick återvända och hämta oss i stället, så vi kom hem till slut.

Men det är inte första gången sånt här inträffar…



Kommentarer
Postat av: Rickard Magnil

låter som om det finns en hel del pengar att spara på ett effektivare system som då skulle vara till allas glädje..hmm kanske finns en företags idé där

2011-03-02 @ 22:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0