Pelle Spurts sportkrönika 20110303:

Som glad soffsportare tycker jag det var väldigt roligt för Sveriges damlag i stafett att de tog ett silver. Åt Norge var väl inte mycket att göra men Ida Ingmarsdotter, Anna Haag, Britta Johansson Norgren och Charlotte Kalla. Visar att det svenska damerna – tjejerna får vi väl egentligen säga – kan. Och utan att vara någon expert på denna sport tänker jag lite där jag sitter, att Charlotte Kalla på många sätt på damsidan – motsvarar den energispruta som Gunde Swahn en gång var på herrsidan. Naturligtvis har dessa två var sin personlighet för sig, men jag tror Gunde mådde bra under de år han var med som ledare inom svensk längdskidåkning när det kom fram en tjej som Charlotte Kalla. Liksom jag tror att Charlotte inspirerades av att ha en skidlegend som lagleder under Tour de Ski den gången. Och trots sin relativa ungdom tycker jag Kalla under dessa mästerskap på ett imponerande sätt både mentalt och fysiskt tagit på sig den svenska ledartröjan! Jag önskar henne och de andra fortsatta skidframgångar och håller naturligtvis tummarna för det svenska herrarna i stafetten i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0