Propagandan kliar...

Som förhoppningsvis allmänbildad medborgare vet jag att större eller mindre partipolitiska sammankomster från vänster till höger på den politiska "linjalen" oavsett ideologi till största delen är till för de "redan frälsta". Men sossarna - som parti - irriterar mig mer än de flesta då jag genom åren fått det minst genomtänkta motargumentet från deras företrädre om jag visar att jag inte "håller med" dem nämligen: argument som går ut på att eftersom jag är handiksppad, så verkar det vara det mest självklara argumentet varför jag ska rösta på dem. Jag förstår socialdemokraternas argument kanske till och med deras trosvissa retorik "att det bara skulle vara S som står för en humanitär socialt medmänsklig politik. Men jag håller inte med och säger folk att jag ska vara tacksam och dela deras åsikter bara för att jag råkar vara handikappad... Då blir jag förbannad!. Med detta sagt vill jag säga att jag också känner mycket trevliga och förnuftiga vänner vänster ut på den politiska skalan. Men Aliansen, var vaksamma och gå inte i fållan även om socialdemokraterna nu har fått en ledare som verkar vara en hedersknuffel. Inget ont om herr Juholt personligen, men i de lugnaste vattnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0