I valet och kvalet 2

Är medveten om att dagens rubrik blev lite dubbeltydig om man tänker på det förestående omvalet i Örebro, men det är faktiskt inte det jag tänker på! Jag syftar på olika fenomen som vår gemensamma mötesplats Facebook gör reklam för och som man kan göra "tummen upp" för och därmed "Gilla". Detta är väl bra. Men även om jag förstår att min tanke är politiskt inkorrekt skulle man i bland vilja kunna göra "tummen ner" också. Antar att om man inte gör "tummen upp" räknas det som neutral eller negativ inställning...
På detta fick jag följande reaktion: Håller med dig Per Johan. Varför finns det inte en ogillaknapp? Jag är en som ogillar rätt mycket,men ändå gillar en hel del. Vad gör vi. Vi "gillare"
På detta svarar jag: Möjligen kan man påpeka för de ansvariga för den här typen av mötesplatser att det kan finns mer än en åsikt. Men som jag redan säger i mitt inlägg. Är väl klart negativa åsikter inte lika intressanta att föra fram. Dessutom finns det säkert en risk för att det skulle utbryta ett "Gilla - Ogilla!" "krig" av olika företeelser som t.ex. Facebook inte önskar bli en del av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0