Ofullbordade hjälpmrdel...

Det är ju naturligtvis inte den enskilda hjälpmedelspersonalens fel att de måste gå ut med varningar och rekommendationer om hur man - i mitt fal - ska hantera det bord jag just fått ut till min Permobil. Om att jag t.ex. inte bör ha varma drycker eller liknande på det aktuella rullstolsbordet. anledningen: om man fäller sig bakåt kan det rinna ut i knät osv. Rekommendationerna som sådana förstår jag mycket väl. men jag förstår inte varför tillverkarna inte försöker undvika den här typen av så uppenbara problem. Nu hör jag hur någon genast säger: Kom med förslag på förändringar av bordet i fråga! Jadå! Tre enkla punkter till att börja. 1) Bygg varianter av bordet med ordentliga skyddskanter. 2) Gör försänkningar i bordet där t.ex koppar eller dricksglas kan sänkas ner. 3) Gör en konstruktion så användaren av det aktuella rullstolsbordet kan vika upp skivan i ett plant läge, även om man lutar sittbrunnen bakåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0