Vinnare, hur det än går...

I och med trde platsen i Eurovison och att Tre Kronor kämpat sig till final i hockey-VM så är det sammanlagt det bästa året på länge. Jag såg inte lördsgens europafinal i schlsger eftersom jag preoriterar ishockeyn den här helgen. Naturligtvis förstår jag om det ändå är blandade kännslor i det svenska europalaget, En tredje plats är ju mycket bra, men alla vill ju vinna!
Om vi nu för gemförelsens skull kallar Christer Björkman för Sveriges Förbundskapten i schlagermusik, så vill jag ändå hävda att ishockyns Förbundskapten Pär Mårts har det lättare. Ishockey spelas ungefär på samma sett oavsett lagdelar, ledarna i ishockey - eller andra idrotter för den delen - kan oftast bygga laget kring återkommande spelare, man behöver inte satsa på rouckies varje år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0