Daxformen?

 

 

”Daxformen? Jo tack, har väl mått både bättre och sämre. Det var Johnny som tyckte jag skulle pallra mig hit ändå... Som han så kamratligt uttryckte sig "Skulle det krisa till sig då finns ju Floria Emalj, vägg i vägg”[1]. Holger: ”Oj, vad är det då?” Pelle: ”Ja, rent objektivt är det väl inte så farligt. Rethosta/skrällhosta som triggas igång av mina sura uppstötningar, som i sin tur är biverkningar av magbrocket – diagnosen jag fick för en tid sedan.” Holger: ”Det låter inte så skönt.” Pelle: ”Där kom du med dagens ’Understatement!’ Nej, det är inte alls trevligt, men det var väl därför Johnny tyckte jag skulle åka hit; för att få något annat att tänka på Alltså…”

 



[1] Floria Emalj: Föreståndare på Björkhagens äldreboende samt Sjuksköterska/distriktssköterska på Björkhagen och Krusbäret som ligger vägg-i-vägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0