I väntans tider...

Oskar      Pelle                  Gösta
Oskar: Det var fasligt vad Vera hade bråttom... Gösta: Ja, hon skulle ut på stan med någon väninna och handla... Oskar: Handla, vad då? Pelle: Ja, det är ju första advent till helgen... Oskar: Å fa... Jag menar är det? Pelle: Ja! Annica har hotat med att strypa sportkanalerna, om jag inte är hemma på fredag och hjälper till och pynta... Oskar: Det är nog bäst jag går hem och tittar till mitt, så inte barnen blir sura. Du då Gösta?                                           Gösta rodnar, men ser ändå ganska nöjd ut. Vera har bjudit mig på middag på lördag.                                         Oskar: Nejmen, vissa har det då förpänt...! Då var det er mat hon skulle ut och handla...                                   Gösta försöker se oberörd ut, men blir alldeles varm i hjärtat vid tanken.                                                           Vet inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0