En händelserik dag…

En händelserik dag som jag vill sammanfatta på följande vis: Svenska och utländska poesiälskare kan glädjas åt valet av Tranströmer till 2011 års nobelpristagare i litteratur, månne det dröja cirka 40 år innan Sverige blir aktuellt igen? På det lokala och regionala planet har man som medborgare den senaste tiden undrat hur det blir med kollektivtrafiken? Och får vi någon färdtjänst även nästa år? Nu verkar parterna ha enats så då får man väl hålla tummarna för att uppgörelsen håller? Själv spenderade jag en del av min dag på ”Anhörigdagen” arrangerad av Anhörigcentrum och Örebro kommun. Där övervar jag Mikael Anderssons föreläsning ”Tankens kraft”, om att klara ett normalt liv – vad det nu är – trots yttre förutsättningar som i förstone kan begränsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0