Onsdagförmiddag på...

Gösta Oskar          Pelle
Oskar: Nå vad var det jag sa? Killarna klarade det utan Zlatan...
Pelle: Uppenbarligen, men jag trodde faktiskt holländarna skulle ta chansen och trycka till oss en andra gång.
Gösta: Det är roligt att Sverige går till EM igen.
Oskar: Visst sjutton är det roligt, än kan dé svenske.
Pelle: Från det ena till det andra. Har någon sett Vera...?
Oskar avbryter sig mitt i en utläggning om matchen rynkar pannan och tittar på klockan:
"Nej det har du rätt i, eller vad säger du Gösta?"
"Nej faktiskt inte!"
Oskar stegar över rummet i det han ropar:
"Ivar, Ivar!
Oskar skyndar ut i receptionen.
"Skulle inte Vera komma i dag?
"Det är ingen fara så vitt jag förstår, men fru von Hurtig har tydligen råkat ut för en liten olycka"
Nu blir den annars så godmodige Oskar riktigt irriterad - synbarligen orolig:
"Vad hänt fru von Hurtig?"
Jag kan tyvärr inte säga mer än så."
Oskar nästan tar tag i skjortkragen på den olycklige föreståndaren
"Ut med språket människa...
Tyvärr, men hon kommer senare...
I detsamma stannar en färdtjänstbuss vid entrén. De båda männens blickar vänds åt samma håll när entrédörrarna öppnas och in rullar Vera sittande i en elktrisk scoter.
"Hej gossar! Vad ni ser upprörda ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0