Att lära sig något nytt...

I gårdagens inlägg kunde förmodligen spåras en viss trötthet över trilskande teknik. Till viss del sätter den tröttheten kvar även om mina duktiga och målmedvetna assistenter inte ger sig. Förutom allt obligatoriskt basgöra som ingår när man är beroende av assistans så har vi jobbat vidare med daisyspelar och dator. Nu har vi - min assistent och jag - med gemensam tankemöda och klurighet lyckats ladda hem lite lååneböcker till datorn och ladda in dem i en mindre behändigare daisy-spelare, så nu ska jag bekanta mig med hur den här diasy-spelaren fungerar och läsa Jonas Helgessons "Ett cp-bra liv". I grunden är jag positiv till teknik som underlättar min vardag, men i bland kan även jag - som i det här fallet - tycka att teknikskiftena går lika väl fort, även om jag vet att det är jag som hamnat på efterkälken när det gäller daisy-tekniken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0