Mot strömmen...

Jag säger som föreläsaren, författaren m.m. Jonas Helgesson. Alla möjligheter i form av hjälp och stöd som medborgare med olika typer av funktionshinder kan erbjudas är både bra och positivt. Samtidigt hyllar jag min rätt som individ att få tacka nej. Ett sånt tillfälle har just inträffat. Ni som följt mig på blogggen vet att jag under det senaste halvåret haft delade meningar med min vårdgivare om Motomeden – elektrisk träningscykel – varit något för mig. Jag var tveksam från första början och den närmare bekantskapen har inte gjort mig mer positivt inställd. Nu har jag och min tränare kommit överens om att detta inte är något för mig, åtminstone inte i dagsläget, men jag har verkligen fått kämpa för att hävda min inställning och vilja i denna fråga. Under dessa månader har jag sökt likasinnade i cyberrymden – det vill säga sådana som jag, som trots våra fysiska handikapp inte är några stora fantaster när det kommer till egenträng… Trots att gensvaret varit klent – än så länge – tror jag att ni finns…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0