Självcensur...

Oavsett vem som har rätt i sak, blir jag så trött att väldigt ofta behövara rätta mig efter andra, för att jag inte kan göra saker själv. Nej det är faktiskt så. Jag kan inte säga som det lilla barnet "kan själv!" när myndigheterna kommer med sina uträkningar. Vad assistans kostar - om jag nu ska ut på någonting... Ja, visst det kostar för alla människor att gå ut och rora sig på det ena eller andra sättet. Men är man assistansberoende kostar det både tid och pengar. Den/eller de assistenterna som ska med mig ska naturligtvis ha betalt, det ställer jag upp på... och det är inte jag som ska stå med penger i handen, nä det har vi skattepengar till. Men jag måste få sådana här aktiviteter godkända av höga vederbörande. Och det är inte så att man kan ta ut pengar till assistent i efterhand, nejdå det måste planeras i förväg  vilket gör mig så... Jag vet inte hur saker och ting faller i just det aktuella fallet, men för att inte förhasta mig med en massa mindre övertänkta uttalanden så slutar jag här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0