Krismöte på Krusbäret...

Floria Torsten Ivar Bettan

Ivar Intresserad harklar sig och inleder mötet:

Välkomna! Efter tumultet som våra kära damer ställde till med här för några dagar sedan, har Bettan Bogren på landstingets vägnar och jag på Gothia kommuns vägnar kallat till detta möte, då vi måste överväga hur det inträffade bör hanteras. Innan jag lämnar ordet till Bettan vill vi höra vad ni andra säger. Ja, Floria?

Det är ju inte roligt när meningsskiljaktigheter mellan våra gäster tar sig sådana här proportioner. Du Ivar har väl tänkt att ta ett samtal med de inblandade?

Ja, men jag ville först höra hur ni såg på det hela? Ja, Torsten?

Ja, jag är ju inte så van vid den här kategorin kunder, men hade något motsvarande hänt nere på förtaget hade det blivit föremål för avstängningsdiskussioner.

Bettan:

Landstinget har givit mig i uppdrag att överse med det hela för den här gången så länge det klargörs för de inblandade hur allvarligt vi ser på det hela och att om det upprepas kan bli tal om kraftigare åtgärder.

Ivar:

Ja, Torsten för din information. Jag har bett de fyra inblandade att vara tillgångliga för samtal under dagen, Bettan Bogren, Floria Emalj och jag tänker ta ett samtal med de inblandade så får tiden utvisa om man inser det allvarliga i det inträffade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0