Ofrivilligt vattenbad

Brukar ju berätta om tokigheter som assistenterna utsätter mig för… Men i morse gjorde jag bort mig alldeles på egen hand. Sedan Ling hade hjälpt mig på med kläderna och upp ur sängen, över till permobilen. Åt vi frukost. Därefter skulle jag i vanlig ordning borsta tänderna. Som ni kanske vet är mitt badrum för litet – trots att det ska vara handikappanpassat – så jag kommer inte intill handfatet med permobilen. När det är dags för att skölja munnen i samband med t.ex. tandborstning, får jag använda en rondskål som spottkopp. Inmundigade vatten för ändamålet – utan att reflektera över var Ling befann sig – trodde hon stod bredvid mig med rondskålen… Jo, rondskålen befann sig i mitt knä, men Ling hade studsat ut i köket för ett kort ärende. Utan att tänka mig för spottade jag ut första sköljen! Resultat: ”Fontana di Trevi” i mitt knä…

Ling Pelle

Fontana di Trevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0