lördag morgon/förmiddag

Morning has brooken – Cat Stevens; strömmar ur högtalarna. ”Ring så spelar vi!” Annica – som sovit över – är redan uppe, men kommer och lägger sig bredvid sin man:

Hade du en orlig natt älskling?

Pelle:

Vet inte om det var ölen som bekom mig illa. Men förutom att det där jädrans uridomet satt på sniskan när jag väckt dig, så har magsafterna shakat loss i natt. Vet inte vem som hade bestämt att det skulle vara distriktsmästerskap i löpning sträckan: ”Pelle Permos magsäck-matstrupe”, men så var det. upp-och-ner, upp-och-ner!

Varför väckte du mig inte?

Vad skulle det ha tjänat till? Förresten verkade du sova så gott…

Jag kunde ju hjälpt dig upp i rullstolen, så hade du kanske kunnat slumra till någon god bok? Ska vi ge återbud till Linda och Linus?

Nej! Du ska i alla fall gå, men jag hoppas jag hittar dig här i morgon bitti…

Det är klart du gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0