Julminnen!

Bilder från ”Rock´n Roll X-mas show 2011” ur P-J Ingbergs foton.

Jag önskar alla en god fortsättning på det nya året och hoppas att jag och mina läsare får ett givande år på bloggen tillsammans. Även om man inte bör förvånas var det väl inte snöblask vi förväntade oss av ett nyfött år? När nu de årliga årsskiftesfestligheterna börjar sjunga på sista versen, ser jag tillbaka på julen. Vad var höjdpunkterna utanför familjekretsen? I mitt fall tveklöst de konserter jag bevistade i början av december. Den 9 december 2011 var jag på ”Rock´n Roll X-mas show” med the Refreshments & Eva Estwood. Svängigt, bra och uppenbarligen mycket uppskattat. Detta inträffade således dagen före Nobel i Örebro konserthus.

Efter att ha sett prisutdelningen i Stockholms konserthus på själva nobeldagen. Gick jag på en mer traditionell julkonsert i Betelkyrkan med olika körkonstellationer under makarna Sjöbergs ledning. Som sagt två vitt skilda musikupplevelser, men i grunden med ett och samma syfte: att hylla den instundande högtiden samtidigt som det blev bra och tänkvärd underhållning.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0