Är våren på väg?

Min lägenhet är visserligen både fin och bra, men blir varm på sommaren. Har i flera år diskuterat med nära och kära hur man ska kunna skapa en drägligare inomhusmiljö på sommarhalvåret ”Here Comes the Sun” som beatlarna sjunger är visserligen trevligt, men inte stekhet sol som vräker in 10-12 timmar om dygnet – om det vill sig illa. Var därför ute på stan med min assistent Ling Pin Wang, för att leta lösningar i tid. Gick runt i Gothias större gallerior i flera timmar, drog säkert runt stackars Ling över halva stan innan vi fann det vi sökte i en affär vägg i vägg med Näröppet, så nu blir det hem, mäta och dona – så vi får rätt proportioner på en gång! En sak skulle min mellanstadielärare uppskattat med dagens promenader – Vi hade i alla fall tur med vädret! Och jag fick mängder med frisk luft. Så frisk den nu kan bli i en innerstad?

 

Pelle Permo
Ling Pin Wang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0