Varför jag behöver assistans...

 

Pelle och Johnny:

 

-       I kväll är jag skitsur! I dubbel eller tredubbel bemärkelse…

-       Jaså vaddå? Nog för att jag ser att det är blött på golvet, men vad är det som har hänt?

-       Det är den där förbannade neurologiska skadan jag har som ställer till det.

-       Ja?

-       Medan du var ute – så kunde jag naturligtvis inte vänta – utan var tvungen att ha lite öl! Och som den övermänniska jag ibland tror att jag är, trots att jag efter mer än 50 år borde veta bättre… körde jag till kylskåpet för att ta mig en smutt…

-       Jädrans pipmuggarna var tomma, eller hur!

-       Ja nästan…

-       Hade faktiskt det i tanken innan jag stack iväg…

-       Men glömde bort det?

-       Ja.

-       Nå, trodde fortfarande jag – trots min ålder – var kapabel att fylla på lite vätska.

-       Hur gick det?

-       Det var ett motsträvigt vakuum, som till slut gav med sig! men då med en sån där flopp / rekyleffekt att den ölen som fanns kvar i muggen skvimpade ut över händer, kläder, permobil, köksinredning och golv! Visst förbannar jag mig själv för att jag försökte… men jag blir nästan ännu mer frustrerad över det där jävla handikappet som går segrande ur fler och fler kamper, ju stelare man blir!

-       Jag kan förstå din känsla, och utan att låta mjäkig hoppas jag du tillåter mig att tycka synd om dig för själva företeelsen… Men för kläderna finns det tvättmaskin, för golvet och rullstolen trasor. Vill du torka av dig något innan du lägger dig?

-       Ja tack!

Pelle är sur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0