Väderomslag?

Linda Pelle

-       Hur mår min älskade extrapappa idag då?

-       Mindre bra måste tillstås.

-       Det var ju tråkigt att höra, vad är det då?

-       Ja egentligen allting?

-       Jaha, du kan inte vara lite mer specifik?

-       Har du sett den där sitcomen ”Sjukan” nån gång?

-       Den där som i Sverige hade bl.a. Björn ”Dynamit-Harry” Gustafson och Ulf ”Vanheden” Brunnberg i huvudrollerna?

-       Ja?

-       Jo några avsnitt har jag nog sett. Hurså?

-       Som patienterna på denna ”Allmänna avdelning för obestämbara diagnoser” mår jag. Om det bara handlar om väderläget plus övergången till sommartid vet jag inte, men det kan säkert vara några av faktorerna. Dålig sömn och sena hockeyslutspel samt det där jädrans neurologiska handikappet jag har och dess följdverkningar kan säkert också vara bidragande orsaker! Tror inte jag orkar mig ner till Krusbäret idag…

-       Vill du att jag ska gå?

-       Det avgör du själv. Om du orkar med en grinig extrapappa så får du gärna stanna så länge du vill…!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0