Äntligen...!

Pelle Permo
Även om jag tycker om hockey, så får jag väl komma med den där "gamla sanningen": Sport slår ut det mesta, så var det på den gamla ångtevens tid, (1960-70-tal) och så är det i dag. Är inte så mycket för "Let´s Dance" men som princip håller jag med de som inte är så pigga på sport dygnets alla 24 timmar. I dag finns det så mycket sportkanaler som går att göra tillgängliga för allmänheten, att sporten inte borde behöva inkräkta på annat.
Med denna lilla brasklapp så hänger jag på dagens rubrik: Äntligen...

som den ”rosa kaninen” eller Gert Fylking brukar säga i samband med tillkännagivandet av Nobelpriset i litteratur. Det är också en mycket viktig kulturell händelse, men mitt rop utslungades efter Sverige hade besegrat Norge i vår inledande match i årets ishockey-VM. Slutsiffrorna skrevs till 3-1. Äntligen en vinst efter sex försäsongsmatcher utan seger. När pucken släpptes i årets första vm-match för Tre Kronor, hade Sverige på papperet den starkaste truppen på många år. Många förhoppningar knyts till detta stjärnspäckade lag. Att det är välmeriterade killar på pappret det vet vi ju, men hur tar det sig ut på isen. Jodå, för att vara en premiärmatch såg det väl ganska bra ut. Kanske några domslut som kan ifrågasättas och sedan två olyckliga skador på viktiga spelare så här i inledningen. Fredrik Petterssons brutna arm var väl varken vad han eller Pelle Mårts ville ha. Nu gäller det att ladda om för Tjeckien i kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0