Tjeckien-Sverige

Pelle Holger

Jag ska följa matchen till vad som i andra perioden verkar bli ”Det bittra slutet”. 3-1 till Tjeckien långt in i andra perioden. Jag är inte förvånad – men behöver inte vara glad. Eftersom det gick så bra i gruppspelet, var det något i den här stilen jag var rädd för sedan det stod klart att de skulle mötas i kvarten. Vare sig de heter Tjeckien eller Tjeckoslovakien, är det inte vanligt med två svenska vinster i rad! Just när jag skriver detta reducerar Zetterberg till 3-2 i slutminuten, andra perioden. Hoppas någon begär skärpning i omklädningsrummet under pausen. Jag tror verkligen att spelarna i Tre Kronor vill vinna, som det ser ut finns det efter två perioder fortfarande chansen, men samtidigt är jag rädd att de enskilda spelarnas önskan att bidra till en vinst, gör att det låser sig! Jag förstår att det är lätt sagt från sidan… Men försök slappna av; spel ut med finess och klokskap. 3-3 efter 45 sekunder in i tredje perioden. 29 sekunder kvar återtar Tjeckien ledningen med 4-3! 4-3 till Tjeckien blir också slutresultatet och Sveriges Tre Kronor är utslaget ur VM. Spelare för pelare var väl Tre Kronor inte dåliga, men även om det kan vara samma förutsättningar för alla topplag, så var nog inte vårt landslag tillräckligt ihopspelat till hockey VM.

 

Det är tur att Leif Bork har nerverna under kontroll för även om det är inspirerat, måste det också vara nervigt att sitta som expert bredvid Lasse Granqvist. Det är möjligt att herr Granqvist medvetet spelar över i sitt refererande, men jag tror inte det…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0