Trängträning...

Oskar och Pelle sammanstrålar på Krusbäret:

 

-       Hej Pelle, jag såg dig och Lisa på stan igår, men mitt jäkla ben gjorde att jag inte hann ifatt er.

-       Jaså, var då och när då?

-       På stora torget utanför gallerian. Hm, vad kan klocka ha varit. Vet att jag parkerade bilen vid tre. Så tre-halvfyra någon gång.

-       Det måste varit i samband med min shoppingrunda.

-       Stämmer nog för Lisa konkade på en massa kassar… Men det var inte det som främst ådrog sig de förbipasserandes uppmärksamhet… Hur kör du egentligen?

-       Vaddå?

-       Du var ju uppe på den nyutställda gatukonsten och körde med däcken?

-       Jaså, den där lilla extrasvängen med vänsterflygeln…

-       Ja. Du verkar inte speciellt bekymrad?

-       Ja, Inte för jag vet vad Gothia stadsarkitekter säger om min lilla felmanöver, men tycker ni det där såg riskabelt ut skulle du vart med på en av våra skolresor på 1970-talet.

-       Jaså, vad hittade du på då?

-       Vi var på cykelutflykt på Gottland. Dvs. jag körde Permo och de andra cyklade. Här och där var du ju ganska slingriga vägar som väl inte riktigt var gjorde för avåkningar…

-       Låt mig gissa! Men du skulle i diket i alla fall.

-       Inte var det långt ifrån säger de som var med…

-       Önskar att man fått se dig under den delen av din vilda ungdom…Du har händelsevis inga kort?

-       Inte från det tillfället, du vet det fanns inte snabba mobilkameror på den tiden, men vänta… Här har jag ett kort på PJ som hade en liknande permobil…

 

-       Va, det där liknar ju mer någon typ ”kalle-Anka-bil”…

-       Jag vet, det var många som tyckte det då också!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0