Assistansen kräver engagemang

Från alla parter. Som samhällsstrukturer ser ut i dag är - åtminstone i mitt fall - personlig assistans och personliga assistenter den bästa lösningen. Men för att det hela ska fungera väl krävs det också ett stort och genuint intresse. Jag har den turen att vara klar i huvudet och från mitt arbete på universitetet, har jag vanan inne att vara med och organisera. Naturligtvis är en bra personalgrupp grund, men det gäller också för mig att kunna var med och styra upp. Man ska inte förvänta sig att Gothia På Språng kan vara med, hålla dig i hand och styra upp allt ihopa. Hade jag inte varit ganska klar över vad jag ville när Annica, Greta och jag gav oss in i det hela, hade saker kunnat varit mycket annorlunda - och i mina ögon - mycket sämre. Som jag ser på det här är vi tre parter: Jag - och mina anhöriga - assistansbolaget - och de assistenter som jag och mitt bolag väljer att anställa. Jag och "GPS" måste också förhålla oss och ta hänsyn till vilket utrymme kommuns LSS- handlägare givit mig. Dessa LSS-beslut omprövas ju också med jämna mellanrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0