En skitdag inom sjukvården!

Inget ont om vårdcentralen och deras personal. Men vad som irriterar min assistent och gör mig riktigt förbannad är de slutsatser som drogs av personalen på Centrum För Hjälpmedel. När utprovningsansvariga person såg min svullna fot började människa mumla någonting om att foten måste få ha sitt "naturliga" läge på fotplattan. Ja, men det var ju just det. Sedan tidigt i höstas har jag både varit tveksam och kritisk till att man velat ändra mina fötters position mer än jag. Att benen sitter fastspända när jag sitter i mina rullstolar, det är för den invigde inget konstigt. Så har jag haft det från och till sedan 10-års åldern men att man måste riskera sin hälsa - torts påpekanden - från mig och mina personliga assistenter, som ser mig i vardagen - innan ansvariga utprovare upptäcker sina misstag tycker jag saknar ord, om jag inte ska böra svära i denna krönika. Läkare kunde visserligen utesluta blodpropp - som väl var - men att man tvingas uppsöka vårdcentralen för en rullstolshumhums skull, tycker jag är förhumhum. Ännu mer så när ansvarig utprovningspersonal rannsakar sig själva och ganska snabbt kommer på att de gjort en inställning på den aktuella rullen som inte alls passar mig. Min käre bror trodde det hela skulle sluta på akuten – så blev nu inte fallet…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0